Tuesday, September 2, 2008

Uuu..second day posa!!!


Ari ni xda issue yg hangat tuk d perkatakn but just nk bandingkan kwn dl ngan skrang.. hr nie prasan kwn dl ngan skrang mmg ada beza, bkn mrujuk suma org just 2 org camtu (ar ah er 2 ja..)

Dulu majority kwn skul suma Chinese but cni majority Malay plak…but kami bkn laa ckp sal yg malay..

Paham2 ar..xda sbrang niat tuk menyentuh bab2 keagamaan k just luahkan pandangan.. dulu pun penah posa time skul b dugaan mmg banyak..well suma org pun makan n just few dlm kelas tu yg posa masa tu kantin pun buka jg so dtg laa aroma yg menusuk di rongga2 pernafasan..nmpk kwn sekelas minum air lg but suma tu like benda besa..mcm ari besa pun..suma org ada keja masing so xkisah n dorang pun tau kam posa so xda laa yg jemput makan skali..ada jg yg lupa n hulur plak mknan..dorang xposa pun.. but apa yg jadi hari ke2 posa nie boleh laa aku(pendapat ja) katakana sbgai satu cara mpertikaikan posa.. Tanya solan yg bukan2 but still dgr mcm nak tau..bila piker balik cr org tu tny n sola2 yg d ajukan mamat tu mmg mcm perli..walaupun dia nonmuslim sm mcm kwn2 aku dulu yg lebih jau naïf sal islam dr dia xda laa buat mcm tu..still tau respect kepercayaan org len..aku mmg xpuas hati..bkn salah sapa2 pun kalu dia xmakan satu hari, why nak tny solan2 yg seperti ada unsur2 perli tu..ntah!!! kalu nk mkn, makan jelaa aku peduli apa but respect ar org kan..nie tak saja buat lawak mcm tu..ha!!aku rs persepsi aku ngan org tu baru ja berubah lg negative..rindu plak kwn dulu..

1 comment:

illi said...

sabarlah eh din..
haha.

perli?
tak kisah lah....
janji ko puasa....