Monday, October 27, 2008

khianat atau dikhianati...??

bukan satu persoalan tapi satu kenyataan. aku mengkhianati dan kini aku dikhianati.
bermula malam makan di tepi pantai yg busuk, bila ku rasa di khianati dan ditinggalkan.
dan kini untuk mengekspresikan ketidak puasan hatiku, aku mengkhianati mreka yg brada hampir dgn ku..malam itu cukup memedihkan luka yg dulu menjadi parut. kini ia berdarah semula, tidak mungkin akan terubat lagi. tidak akan aku maafkan walau aku yang salah.
aku sudah berhenti percaya pada mereka yang secara terang menipu aku dgn mengaku kawan.

hari ini, aku dikhianati. kata akuu,"aku peduli apa, lagi 2 mggu. mati pun kamu aku peduli apa."
suatu penutupan yg tragis buat aku selama berada disini..tidak ada lagi yg akan aku yakini selain hati aku sendiri. kawan atau bukan, semua nya manusia biasa..punya agenda sendiri untuk berkawan.
kini aku tidak percaya lagi pada keihklasan, itu suma cuma kata dan ungkapan. walau di hadapan tuhan sekalipun, aku tidak meyakini seorang hamba ihklas menyampaikan doanya.

dan aku yang mengkhianati..
aku tidak lagi mengaku aku seorang kawan. aku bukan seorang yang ikhlas..tidak aku percaya dengan secebis pun kata2 seorang yang mengaku kawan. cukup aku menahan hati menanggung penipuan demi penipuan. aku bukan penipu tapi masih tertipu oleh mereka yg menggelar diri kawan.
"Jangan kau pikir aku pecaya kau lagi"

tidak ada lagi sdikit rasa percaya dalam diri aku biar daging bercerai isi, aku tahuu itu kata2 hina kau buat aku..eku layak membenci biar selautan manusia membenci aku kerna aku yakin aku mampu berdiri sendiri tanpa perlu mencari teman yang hanya tahu berpura-pura.

arghh...aku penat dengan manusia. hina mengaku suci.

No comments: