Friday, October 17, 2008

Andai aku punya kudrat menutup mataku, akan ku tutup ia serapat yang mampu agar tiada bayang mu kelihatan dihadapanku...

Andai aku punya kuasa memekakkan telinga ku buat seketika, tidak akan kedengaran lafaz cintamu padanya...

Andai aku tidak punya rasa dihati, tidak aku merasa sakit saat kau melangkah pergi bersama dia...

Andai aku tidak mampu mengimbas sejarah semalam, tentu aku mampu melupakan kesan hadirmu dalam kotak ingatanku...

Sekaki payung biru menjadi saksi,

Menjadi saksi kasih kamu berdua,

Payung biru yang mendorong langkah kaki antara kau dan dia,

Ditemani hujan yang seakan malu untuk menjatuhkan diri,

Kau dan dia mesra melangkah bersama,

Melangkah pergi meninggalkan sini,

Dan kau terus melangkah tanpa menoleh..

Hari ini,

Aku kembali ke sini,

Melihat bayangan kisah kau dan dia,

Kembali tuk belajar menerima hakikat,

Aku kau tinggalkan...

Walau pedih,

aku mampu tuk terus tersenyum,

kerna aku sedar kau bahgia di sampingnya.

Walau benci padanya,

aku harus sedar hakikat sebuah kehidupan,

kau bukanlah untukku.

Namun aku gembira,

aku sedar dia mampu buat kau terus tersenyum...

No comments: