Sunday, August 21, 2011

i love you.

akan ada waktu dan persimpangan kita disoal "siapa yang tersayang?".
sebagai Abdullah, hamba Allah S.W.T cinta pertama kita mestilah pada Tuhan yang menciptakan kita. Tiada Tuhan selain Allah S.W.T.

Namun sebagai manusia biasa, susah untuk lari dari hakikat kita mencintai hamba Allah yang lain sepenuh jiwa. Dan, kadang-kala apabila terpaksa memilih antara dua, kita lebih terikat pada duniawi.

Aku juga manusia biasa, iman cuma seteguh dahan nan rapuh. Jadi aku memilih mencintai mereka yang mencintai aku seadanya aku. Ibu bapa aku, abang-abang aku dan adik-adik aku.
Gaduh dari kecil, merajuk hari-hari, marah hari-hari tapi esoknya masih tersenyum padaku. Masih sayang.

Ya Allah ya Tuhan kami, berikanlah kami kebaikan hidup di dunia dan akhirat Mu ya Allah jauhkanlah kami dari azab seksa neraka MU ya Allah. Amiin ya Rab.

2 comments:

Anonymous said...

cinta yang yang tidak akan kecewakan kita adalah cinta kita kepada Allah S.W.T. Apabila kita cintakan Allah lakukanlah segala suruhannya dan tinggalkanlah segala larangannya.

iki said...

terima kasih. insyaAllah.