Sunday, January 25, 2009

abandon hope..

hehe..
tadi aku gi toilet, dlm boring temenung tu something terlintas dlm pala otak aku.

ari tuuuu...
aku tgk cita katun ni, series ar. ada dlm satu siri tu they all terpaksa ikut satu jln yang amat laa bahaya. laluan tu bahaya laa sangat sampai di awal laluan tu ada tertulis "abandon hope",
tuk sampai hujung lalauan tu dorang terpaksa limpas(lalu) tebing kecil yg curam. n klimaks nya, dorang smpai di pertengahan laluan tu yang di tenggelami air. dalam air (laut) tu ada naga laut, kalu d bm kan..

yg aku mau cakap pasal "abandon hope" tu. dlm grup tu ada sorang pregnant, dia cakap ayat amat laa dahsyat. sbb yang dorang ada, satu-satunya, is hope.
oppsss

bagi aku...
aku lagi suka abandon hope. aku tak suka bagi harapan atau mengharap.
dulu aku selalu juga mengharap tuk something, tapi selalu juga hope tu hancur luluh.
bila harapan tu hancur mcm tu ja sakit nya memang amat laa sangat. lebih2 lagi kalu hope pun sama ngan apa yg orang len harap.

lagi senang terima sakit bila harapan hancur kalu aku sorang yg mengharap. tapi bila orang yg aku sayang pun sedey gak, aku rasa mcm mau diam sepanjang hayat(bila aku marah tau sedih, aku diam jaa hehehe rasa aman sikit)

penah masa skul dulu, kalu aku join apa2 aku tak bgtau parents aku. sbb aku tak penah menang pun.hehe aku tak mau dorang tau, so bila aku kalah(lagi) aku tak payah bagtau aku kalah. dorang pun takkan tanya.hehe


sekarang pun, aku tak mau mengharap. sebab aku sedar aku sapa. aku orang yg mcm mn. n aku tau aku layak sekadar mn. lagipun, bila aku dpat apa yg aku tak penah mengharap sangat tuk dapat rasa hepi sama ja mcm bila aku mengharap.
tapi bila aku xdpt apa yg aku tak harap sangat tu, aku still bleh go on lagi. but kalu aku mengharap n tak dapat, sakit tu aku tak mau tanggung sbb aku tau aku tak mampu tanggung. lagipun aku tak suka share ngan orang rasa sedey aku, aku lagi suka diam n terus diam sampai bila2 pun.

bila aku tak mengharap, aku lagi senang berdepan ngan pilihan yg ada risiko. dulu aku takut risiko..aku akan avoid buat pilihan yg ada walau kemungkinan tuk berisiko.

keep smiling, mcm yg kawan aku cakap...

No comments: