Wednesday, December 23, 2009

dear mr panda bear..,

hi encik panda bear..
kalau ada seseorang bertanya pada mu wahai encik panda bear, apa kah yang paling kau benci, apakah jawapan mu.?
bagi aku, andai ada yang bertanya soalan itu pada ku akan ku berikan lebih dari satu jawapan.
kenapa.? entahlah, mungkin hidup di bumi Tuhan ini selama 20 tahun telah memberi aku banyak kenangan yang ingin aku lupakan.

dan antara jawapan yang akan aku beri telah aku temui hari ini. antara perkara yang aku benci ialah, terpandang wajah yang serupaa dengan wajahnya. wajah dia yang telah aku lupakan. atau lebih tepat yang cuba aku lupakan.

hari ini, aku telah masuk sebuah kedai kasut. saat kaki ku menapak ke dalam kedai itu aku terpandang sepasang bibir nipis yang merah. segera ingatan dulu menerpa menyapa minda ku. bibir itu mereka serupa.

jantung terus berdegup kencang, dan mata tidak teralih lain. kaku terdiam aku.
cuba mencari ketenangan. dan aku tewas kepada rindu hati.

encik panda bear, berilah aku semangat mu untuk melupakan dia. izinkan lah hati ini aman bersendirian

No comments: